O Horace Dediu σε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο του στο Asymco.com μιλάει για τα προβλήματα διανομής που αντιμετωπίζει το iPhone αλλά και για τα περιθώρια της οικονομικής του ανάπτυξης. Το επιχειρηματικό μοντέλο του iPhone βασίζεται σχεδόν εξ ολοκλήρου στις επιδοτήσεις. Λίγοι αγοράζουν το iPhone πληρώνοντας όλο το ποσό της αξίας του.
Πέραν των προβλημάτων στην παραγωγή η διείσδυση του iPhone σε πολλές "αγορές" περιορίζεται και από την επιλογή της Apple για το μοντέλο. Ενώ για τα υπόλοιπα προϊόντα της διατηρεί μια άμεση σχέση με τον καταναλωτή μέσω των δικών της καναλιών και της υψηλής τιμολόγησης, για το iPhone τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά.
Ο Horace αντλώντας κάποια επίσημα στοιχεία για τον αριθμό των παρόχων κινητής τηλεφωνίας μέσω των οποίων πωλείται το iPhone σε διάφορες χώρες αλλά και τον ακριβή συνολικό αριθμό των παρόχων σε όλο τον κόσμο καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η Apple έχει διεισδύσει μόλις στο 30% του συνολικού αριθμού των παρόχων παγκοσμίως. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με άλλες εταιρείες, (π.χ. BlackBerry 60%, Android 100%)
Αυτό βέβαια απο μόνο του δεν αποτελεί ιδιαίτερα ακριβές μέτρο σύγκρισης. Ένα σημαντικό στατιστικό έρχεται εάν λάβουμε υπόψιν το ποσοστό των συνδρομών, στο οποίο δυνητικά μπορεί να απευθυνθεί το iPhone. Συγκεκριμένα, το iPhone αυτή τη στιγμή “απευθύνεται” σε περίπου 2.8 δις συνδέσεις (όχι συνδρομητές) ενώ ο συνολικός αριθμός παγκοσμίως ανέρχεται στα 5.7 δις.
Το διάγραμμα θα έμοιαζε κάπως έτσι: (APAC: Asia/Pacific, MEA: Middle East/Africa).
Ακόμα πιο αναλυτικά, ο Horace εκτιμά ότι το iPhone μπορεί να επεκταθεί ακόμα σε σημαντικό βαθμό σε τουλάχιστον 5 αγορές, οι οποίες είναι:
- Ινδία με 658 εκατ.
- Κίνα με 622 εκατ.
- Πακιστάν με 116 εκατ.
- Ρωσία με 102 εκατ.
- Νιγηρία με 89 εκατ.
Όλα αυτά συμβαίνουν λόγω των προβλημάτων στην παραγωγή. Μέχρι τώρα η μέγιστη χωρητικότητα παραγωγής αυξάνεται 100% ετησίως αλλά και πάλι αυτό δεν είναι αρκετό (π.χ. για να παραγγείλετε ένα iPhone 5 σήμερα θα πρέπει να περιμένετε 2-3 βδομάδες μέχρι να το παραλάβετε). Το όλο πρόβλημα της παραγωγής (που φυσικά οφείλεται και σε μεγάλο βαθμό στη ζήτηση) είναι ένας τομέας στον οποίο η Apple πρέπει να βελτιώσει.