Σε συνέχεια μίας μακράς συζήτησης που έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό, για τις τιμές που πληρώνουμε για τα smartphone μας, αλλά και το γεγονός ότι, αν θέλουμε να πάρουμε ένα “latest” smartphone χρειάζεται να ανοίξουμε μία μεγάλη τρύπα στο πορτοφόλι μας, μία έρευνα υποστηρίζει πως, ενώ τα ακριβά smartphones είχαν μερίδιο αγοράς 85% το 2011, το ποσοστό αυτό θα πέσει στο 33% το 2017. Αλλά και ότι ένα στα δύο smartphones που θα πωλούνται, θα έχει τιμή κάτω από 150 δολάρια.
Η έρευνα αυτή προέρχεται από την Informa Telecoms & Media και υποστηρίζει πως η αγορά των smartphones θα χωριστεί στα δύο: low end και high end. Με την πρώτη να αφορά smartphones που θα βγαίνουν στα ράφια των καταστημάτων με τιμές χαμηλότερες των 150 δολαρίων και την άλλη με τιμές άνω των 250.
Η πόλωση της αγοράς, σύμφωνα με την έρευνα, θεωρείται μονόδρομος. Από την μία ο αναπτυσσόμενος κόσμος θα αναζητά όλο και περισσότερα smartphones που φυσικά, δεν θα μπορεί να πληρώνει στις τιμές των 600+ δολαρίων και από την άλλη, οι εταιρείες που παράγουν καινοτομία και νέα χαρακτηριστικά, θα δικαιώνουν συνεχώς τον ρόλο τους προκειμένου να θέτουν τις τάσεις και να εξασφαλίζουν πωλήσεις.
«Καθώς εξελίσσεται οι αγορά, η γραμμή παραγωγής θα διαχωριστεί σε δύο στρατόπεδα: τους καινοτόμους που θα συνεχίσουν να προτείνουν νέα χαρακτηριστικά και υψηλών επιδόσεων εξαρτήματα και τους «followers», που θα παίρνουν αυτή την καινοτομία και θα την εισάγουν μερικά χρόνια μετά στο μεγαλύτερο μέρος της αγοράς».
Σύμφωνα με την Informa Telecoms & Media, μέσα στην επόμενη 5ετία, εταιρείες που παραδοσιακά προσέφεραν mid level συσκευές, θα έχουν να αντιμετωπίσουν την επιλογή να αποφασίσουν τι θέλουν να κάνουν από τα δύο, αλλιώς θα βρεθούν εκτός διαδικασίας. Εταιρείες όπως η RIM, η LG, η HTC, Motorola, Sony, θα δυσκολευτούν να προσαρμοστούν σε αυτή την εξέλιξη. Αν αποφασίσουν να μπουν στο κομμάτι της αγοράς του high-end όπου επικρατεί η Apple και η Samsung, θα πρέπει να παράγουν καινοτομία και σε χαρακτηριστικά, αλλά και σε hardware. Αν όχι, θα πρέπει να μετεξελίξουν με τέτοιο τρόπο τις συσκευές και το marketing τους, ώστε να ανταγωνιστούν τους Κινέζους κατασκευαστές.
Πέρα από τις υπαρξιακές αναζητήσεις των κατασκευαστών, όμως, τα καλά νέα που μας μεταφέρει η μελέτη είναι ότι θα φτηνύνουν τα περισσότερα smartphones. Το θέμα είναι.. εσείς τι προτιμάτε να είστε. Innovators ή Followers;