Loading...

Η εμμονή της Apple με την Google δεν έχει καλα αποτελέσματα για το μηλαράκι

  • Άρθρο του Neumann
  • at 9/25/2012 -


Στην ιστορία των εταιρείων πάντα υπάρχει μια η οποία αποκτάει εμμόνη με μια ανταγωνίστρια με αποτέλεσμα να χάνει την επαφή της με το κοινό της. Η εταιρεία καθίσταται τόσο παθιασμένη με τον ανταγωνιστή που χάνει την εστίαση της στους δικούς της πελάτες. Αρχίζουν το σχεδιασμό και την τοποθέτηση των προϊόντων τους περισσότερο έτσι ώστε να βλάψουν τους αντιπάλους παρά να προσφέρουν νέες συγκινήσεις στους χρήστες τους.

H Apple έφτασε στο χείλος της καταστροφής την δεκαετία του 90 αλλά λίγοι αξιολογούμε γιατί κάτι τέτοιο συνέβη.

Από το 1985 έως το 1997, η Apple προχώρησε σε μια σειρά από παράξενες κατευθύνσεις προϊόντος. Ναι, η Apple έκανε κάποιους νεοτερισμούς ακόμη και τότε. Αλλά είχε κάνει επίσης μια σειρά από πολύ παράξενες κινήσεις που θα ήταν αδιανόητες με τα πρότυπα της Apple σήμερα.

Ένα μικρό παράδειγμα είναι ότι η Apple εισήγαγε ένα εξωφρενικά μεγάλο αριθμό από μάρκες PC, συμπεριλαμβανομένου του Centris, Quadra και Performa, που κανείς δεν μπορούσε να καταλάβει πως αυτές μπορούν να διαφοροποιηθούν. Αλλά γιατί; Επίσης, ξεκίνησε με μισή καρδιά να στοχεύει ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης. Πουλούσαν ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές που στην πραγματικότητα ήταν της Kodak και της Fujifilm. Πουλούσαν CD players από τη Philips. Και πάλι, γιατί; Tέλος ξόδεψαν τεράστια προσοχή στο να κάνουν μηνύσεις στη Microsoft για την αντιγραφή της διεπαφής του Lisa λειτουργικού.

Η εμμονή με την Microsoft είχε ξεκινήσει με την Apple να μην κοιτάει το κοινό της και τις ανάγκες του και να προσπαθεί με κάθε τρόπο να πολεμήσει την ανταγωνίστρια εταιρεία. Ήταν η περίοδος που ο Steve Jobs δημιούργησε τους πειρατές του, την ομάδα του δηλαδή που ήθελε να δημιουργήσει καταπληκτικά προϊόντα και εναντιώθηκε με τους μετόχους της Apple.

Όλα αυτά οδήγησαν τον Steve Jobs εκτός Apple και την ίδια την εταιρεία στο χείλος της καταστροφής!

Το καλοκαίρι του 97 και έχοντας πλέον μάθει πολλά ο Steve Jobs τόσο από την εμπειρία του με την Next όσο και από την Pixar και βλέποντας την Apple να καταστρέφεται επιστρέφει και κάνει κάτι που ήταν το κλειδί της επιτυχίας για την μετέπειτα πορεία της Apple. Aνακοινώνει επίσημα την συμφιλίωση με την Microsoft και προχωράει σε μια σειρά αλλαγές στον διαμερισμό πατεντών μεταξύ Microsoft και Apple ακόμη και στο σημείο να βάλει τον Internet Explorer προ εγκατεστημένο σε κάθε λειτουργικό MacOS. To μεγάλος κέρδος βέβαια ήταν άλλο! Η Apple σταμάτησε να έχει εμμονή με την Microsoft και ξαναγύρισε στους πελάτες της και στις ανάγκες τους για να βρει την λύση!

Η ιστορία μετά...

Και πάμε στο 2012 που η Apple φαίνεται πως έχει αποκτήσει μετά από χρόνια μια νέα εμμονή που ακούει στο όνομα Google!

Τα πρώτα σημάδια λαθών είναι πλέον εμφανή! Με το λανσάρισμα του νέου iPhone η Αpple έδωσε τροφή στους ανταγωνιστές της και έκανε ένα παιδαριώδης λάθος που ακούει στο όνομα iOS 6 Χάρτες. Μια εφαρμογή που ξεπέρασε σε σχόλια την ίδια την κυκλοφορία του iPhone 5!!

Οπαδοί και ανταγωνιστές της Apple έχουν ξεκινήσει μια σειρά με αντιδράσεις για την εφαρμογή αυτή και η απογοήτευση των χρηστών είναι τεράστια. Κακά τα ψέματα η εφαρμογή δεν βλέπεται και σε σύγκριση με την μέχρι πρότινος εφαρμογή της Google που ερχόταν προ εγκατεστημένη είναι η μέρα με την νύχτα!!!

Η αφαίρεση λοιπόν του Google Maps και η αντικατάσταση του με μια beta εφαρμογή μας θυμίζει αποφάσεις που έπαιρνε η Apple την περίοδο που περιγράψαμε από πάνω. Η εφαρμογή του YouTube της Google απέχει και αυτή και ναι μεν μπορείτε να την κατεβάστε ξεχωριστά από το App Store αλλά το θέμα είναι τι έχει προ εγκατεστημένο η Apple. Φυσικά ούτε λόγος για το Google+ το οποίο αν και μπορεί να σας φανεί περίεργο μιας και στην Ελλάδα δεν τα πάει τόσο καλά, είναι το νούμερο ένα site κοινωνικής δικτύωσης σε ρυθμούς ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια παγκοσμίως.

Η Apple έκλεισε την πόρτα στην Google και την άνοιξε στο Twitter και στο Facebook. Και αν και συμφωνούμε με την κίνηση για το Twitter έχουμε πει πολλές φορές ότι η συνεργασία με το Facebook δεν προσφέρει πολλά και ειδικά σε βάθος χρόνου!!

Είναι εμφανή πλέον πως η Apple αντί για τους καταναλωτές της έχει βάλει στόχο την Google και ήδη αυτή της την εμμονή την πληρώνει αν όχι ακόμη σε πωλήσεις σε κύρος σίγουρα!

Η ιστορία επαναλαμβάνεται..?

Σχόλια

Αρθρογράφος

Άρθρο του Neumann

Gadget-ακιας με ιδιαίτερη προτίμηση στο κλειστό (?) τεχνολογικό οικοσύστημα της Apple...