Loading...

Πώς η Apple προσπαθεί να σε πείσει ότι το iPhone αξίζει, αλλά αποτυγχάνει παταγωδώς

  • Άρθρο του Δημήτρης Τζάτσης
  • at 3/17/2013 -

Έχει ενδιαφέρον ότι η Apple έχει βρεθεί πολύ πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό, παρουσιάζοντας το ίδιο iPhone εδώ και 5 γενιές.

Αντί λοιπόν να ασχοληθεί με έρευνα και ανάπτυξη, προσπαθεί να πείσει το κοινό ότι το iPhone αξίζει με διαφημιστικά "τρικ" που απευθύνονται σε τεχνολογικά αδαείς.

Η νέα διαφημιστική καμπάνια λοιπόν "why-iphone" προσπαθεί να πείσει ότι το iPhone είναι ξεχωριστό, αλλά αποτυγχάνει παταγωδώς! Ας δούμε όμως τα σημαντικότερα σημεία στα οποία επικεντρώνεται η συγκεκριμένη καμπάνια:

1) Κάθε λεπτομέρεια είναι μελετημένη.

Από τα υλικά που χρησιμοποιούνται μέχρι την ακρίβεια κατά την κατασκευή. Έτσι το iPhone "καταφέρνει" να μπαίνει άνετα στην τσέπη, αλλά και να είναι επαρκές κατά την χρήση.

Έχει ενδιαφέρον ότι η Apple συνεχίζει να φέρνει το θέμα "μεγέθους" στο iPhone, καθότι σύμφωνα με εκείνη το ιδανικό μέγεθος οθόνης ήταν 3.5 ίντσες, αλλά αργότερα έγινε 4ίντσες. Επίσης με τόσο πολλές αναφορές iPhone να ξεφτίζουν, έχει ενδιαφέρον πώς η Apple αναφέρεται ακόμα σε ποιότητα κατασκευής και υλικών.

2) Μόνο το iPhone έχει την οθόνη Retina.

Αυτό είναι ανακρίβεια. Κατ'αρχάς δεν υπάρχει κάποιο industry standard υπό το όνομα Retina. Είναι απλά ένα μαρκετινίστικος όρος για να περιγραφεί η υψηλή πυκνότητα pixel μίας συσκευής. Αντί λοιπόν η Apple να πει ότι η συσκευή της έχει 326PPI λέει ότι "μόνο το iPhone έχει οθόνη Retina!".

Φυσικά απευθύνεται όπως είπαμε σε τεχνολογικά αδαείς, καθότι οι περισσότερες high-end συσκευές έχουν υψηλότερη πυκνότητα pixels, με το HTC One να φτάνει τα 468ppi. Οπότε και το HTC One έχει οθόνη "Retina", και το Galaxy S4, και το Xperia Z, και πολλά πολλά ακόμα!

3) Σπουδαία αυτονομία, χωρίς μεγάλη μπαταρία!

Εδώ για κάποιο λόγο η Apple διαφημίζει την μικρή χωρητικότητα της μπαταρίας της (!), λέγοντας ότι αν και χρησιμοποιήσαμε μικρή μπαταρία, έχουμε καλή αυτονομία. Δίνει επίσης 8 ώρες ομιλίας, 8 ώρες Browsing, και 10 ώρες αναπαραγωγής βίντεο.

Φυσικά παραλείπει να αναφέρει ότι π.χ. το ενός έτους "παλιό" Galaxy S3 δίνει σχεδόν 22 ώρες ομιλίας σε 2g ή 11ώρες και 40 λεπτά σε 3G.

Επίσης λαμβάνοντας υπ' όψη ότι τρέχει ένα λειτουργικό που δεν μπορεί να κάνει 2 πράγματα ταυτόχρονα, και ότι η μπαταρία τροφοδοτεί μικρότερη οθόνη (άρα λιγότερο ενεργοβόρα) σε σχέση με τον ανταγωνισμό, κάνει το "επίτευγμα" της αυτονομίας, να μην είναι διόλου εντυπωσιακό.


4) Ο A6 είναι δυνατός επεξεργαστής, αλλά όχι ενεργοβόρος

Η Samsung έχει κάνει φανταστική δουλειά στην κατασκευή του Α6, που χρησιμοποιεί το iPhone 5. Φυσικά δεν είναι ο πιο δυνατός επεξεργαστής στην αγορά, οπότε το τμήμα marketing είπε να ξαναπεί το παραπάνω, ότι η συσκευή έχει καλή αυτονομία.

5) Έχει WiFi "n" και LTE!

Και συνεχίζει την ανάλυση ότι κατάφεραν να χωρέσουν το LTE module στην συσκευή, και ότι δεν καταναλώνει πολύ ενέργεια, άρα έχουμε καλή αυτονομία! Αυτό μας το είπε και στα δύο παραπάνω points, σωστά?

Το ότι άργησε να βάλει LTE module και WiFi n στις συσκευές της σε σχέση με τον ανταγωνισμό δεν μας το αναφέρει! Επίσης δεν αναφέρει ότι ακόμα δεν έχει NFC ή σωστό Bluetooth. Oh well.

6) Η πιο δημοφιλής κάμερα του κόσμου!

Ναι, οι περισσότερες φωτογραφίες στο Flickr είναι τραβηγμένες με iPhone. Δυστυχώς η Apple δεν μπορούσε να πει "έχουμε την καλύτερη κάμερα" καθότι έχει μείνει πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό, οπότε προτίμησε το marketinίστικο "έχουμε την πιο δημοφιλή κάμερα!".

Έχει κανένα νόημα ότι οι περισσότερες φωτογραφίες στο Flickr είναι με iPhone? Προφανώς όχι. Παρ' όλα αυτά η Apple θεώρησε "λογικό" να το αναφέρει ως δυνατό σημείο της συσκευής!

7) Το iTunes Store προσφέρει πολλές εφαρμογές και ψυχαγωγία

Εδώ η Apple διαφημίζει το iTunes Store για τις 800.000 εφαρμογές του. Δεν χάνει επίσης ευκαιρία να την "πει" στο Android για το malware. Φυσικά και εδώ έχουμε "φθηνό marketing" απευθυνόμενο σε αδαείς.

Να θυμηθούμε την έρευνα για το ποιες εφαρμογές διαρρέουν περισσότερα προσωπικά δεδομένα? Ποιες κρασάρουν πιο συχνά? Να θυμηθούμε επίσης ότι πολλές εφαρμογές που στο Android είναι δωρεάν στο iOS είναι επί πληρωμή? Να αναφέρουμε το ότι το κλειστό λειτουργικό της Apple και το sandboxing δεν αφήνει τους developers να φτιάξουν εφαρμογές όπως τις θέλουν?

Εγώ τα αναφέρω, βγάλτε εσείς συμπέρασμα ποιο είναι καλύτερο "μαγαζί εφαρμογών!"

8) iOS, το πιο προηγμένο mobile λειτουργικό

Οκ, εδώ το τμήμα marketing έδωσε ρέστα! Πώς ένα λειτουργικό που δεν έχει δεχτεί ουσιαστική αναβάθμιση εδώ και 4+(?) χρόνια, μπορεί να θεωρείται "προηγμένο"? Φυσικά το αστείο είναι ότι και εδώ, στο section του "λειτουργικού" αναφέρουν ότι "συνεργάζεται" άψογα με την οθόνη Retina!

Φυσικά το "Retina" όπως είδαμε και πιο πάνω δεν σημαίνει τίποτα, άρα θέλουν να μας πείσουν ότι το λειτουργικό δείχνει κάτι στην οθόνη αποτελεί τεχνολογικό επίτευγμα.

Επίσης αναφέρονται το Siri καθώς και το Facetime ως καινοτόμα χαρακτηριστικά. Ανακάλυψε η Apple τις φωνητικές εντολές και την βίντεο κλήση! Δεν θα θάψω το Siri ακόμα, θα το κάνω ακριβώς πιο κάτω, καθώς η Apple το ξανα-αναφέρει!

9) Μόνο το iPhone έχει το Siri!

Ποιος θυμάται το φιάσκο με το Siri? Που είχε διαφημιστεί ως κάτι καινοτόμο, ενώ ήταν στην ουσία ήταν απλά ένα search σε μηνανή αναζήτησης στυλ "wolfram alpha?" Φυσικά μέσα σε ένα μήνα είχε ξεχαστεί αυτό το χαρακτηριστικό, το οποίο άξιζε μόνο για 10 λεπτά "πλάκας" με την παρέα.

Επίσης, το Google Now στο Android είναι σαφώς ανώτερο, οπότε μόνο θετικό είναι που ΔΕΝ έχουμε το Siri.

10) Έχουμε το iCloud

Με τόσο πολλές Cloud λύσεις, είναι χαζό για εμάς κάποιος να προτιμήσει μία λύση που είναι "εξαρτημένη" από μία πλατφόρμα. Όπως και να χει πάντως, το Dropbox, το Google Drive καθώς και ΌΛΕΣ οι σχετικές εφαρμογές έχουν άριστο Integration με το Android, χάρη στα Intents.

Αντί επιλόγου

Είναι φανερό ότι η διαφήμιση της Apple δεν απευθύνεται σε "Geeks" ούτε σε κοινό εξοικειωμένο με την τεχνολογία, το οποίο σίγουρα "γελάει" με όσα αυτή αναφέρει. Επαναλαμβάνοτας τα ίδια "points" συνεχώς, καθώς και χρησιμοποιώντας ψευτο-ορολογία (a.k.a. Retina) προσπαθεί να πείσει ότι πρόκειται για τεχνολογικά προηγμένη συσκευή, ενώ στην ουσία έχει μείνει πολύ πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Το να μείνει μία εταιρεία "πίσω" δεν είναι κακό. Όμως είναι κατακριτέο να προσπαθεί να βγάλει τα σπασμένα το τμήμα Διαφήμισης, αντί για το τμήμα Έρευνας και ανάπτυξης.

Σχόλια