Θα μιλήσουμε για πρόσωπα και για μέσα που μας είναι πάρα πολύ γνωστά για άλλους λόγους, αλλά αφορούν τη Microsoft. Το περιοδικό Der Spiegel (ναι, αυτό που ανεβάζει τα γνωστά άρθρα για την οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα) με άρθρο του, προετοιμάζει το έδαφος για την υλοποίηση μίας δέσμευσης μεταξύ της Microsoft και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού, που εκκρεμεί από το 2009.
Τότε, είχε επιβληθεί στη Microsoft ένα πρόστιμο 1,64 δισεκατομμυρίων ευρώ, γιατί η ΕΕ έκρινε ότι ο συνδυασμός του λογισμικού περιήγησης στο διαδίκτυο Internet Explorer με το λειτουργικό σύστημα, ήταν ενάντια στις αρχές ανταγωνισμού. Η Ευρώπη, ήταν ανέκαθεν αντίθετη με τα «ολοκληρωμένα» συστήματα, σε αντίθεση με τις Ηνωμένες Πολιτείες. Έτσι, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, είχε κρίνει ότι η Microsoft, κακώς έδινε συνδυαστικά τον Internet Explorer ως την μοναδική επιλογή περιήγησης για το λειτουργικό Windows και θα έπρεπε να δίνει την δυνατότητα εγκατάστασης και άλλου λογισμικού (επίσημα). Προκειμένου να αποφύγει το πρόστιμο, η Microsoft είχε δεσμευτεί ότι στις επόμενες εκδόσεις Windows, δεν θα έδινε by default τον Internet Explorer μόνο, αλλά θα πρόσφερε στους καταναλωτές και άλλες επιλογές browser. Πράγμα που δεν έγινε.
Το γραφείο του Ευρωπαίου Επιτρόπου για την Ανταγωνιστικότητα, Joakim Almunia διερευνά την αποτυχία της Microsoft να ανταποκριθεί στη δέσμευσή της και η πρώτη διαρροή γι αυτή την έρευνα, ήρθε στο φως της δημοσιότητας τον Ιούνιο. Τότε, η Microsoft είχε δηλώσει ότι έχει «καθυστερήσει», πράγμα για το οποίο «μετανιώνει ειλικρινά». Η πλευρά του Ευρωπαίου Επιτρόπου είχε δηλώσει: «Παίρνουμε πολύ σοβαρά την συμμόρφωση με την αρχική μας απόφαση. Αν επιβεβαιωθεί η παραβίαση αυτής της απόφασης, θα υπάρξουν επιπτώσεις».
Το δημοσίευμα του Der Spiegel, μάλλον αποτελεί την προαναγγελία για όσα πρόκειται να ακολουθήσουν. Το επόμενο βήμα είναι το γραφείο του κου Almunia να στείλει στη Microsoft το πόρισμα της έρευνας και να της δώσει μερικές εβδομάδες να καταθέσει την ένστασή της. Όλα αυτά όμως, συμβαίνουν σε μία άβολη συγκυρία για την εταιρεία: Το λανσάρισμα των Windows 8 στις 26 Οκτωβρίου.
Η Microsoft έχει επενδύσει πάρα πολλά στο νέο λειτουργικό και την υιοθέτησή του. Και αναμένεται να επενδύσει ακόμα περισσότερα, σε μία εξαιρετικά «ακριβή» διαφημιστική καμπάνια που αναμένεται να φτάσει τα 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια, σε όλο τον κόσμο. Δεν είναι ότι η Microsoft δεν έχει μετρητά. Έχει και μάλιστα αρκετά. Το να κληθεί, όμως, να απολογηθεί γιατί εξακολουθεί να λειτουργεί ως μονοπώλιο και κλειστό σύστημα, δεν είναι το καλύτερό της. Είναι, όμως, το καλύτερο για όλους εμάς (τουλάχιστον τους Ευρωπαίους) γιατί, αποφάσεις σαν την παραπάνω, δυσκολεύουν τη ζωή σε μονοπώλια. Και ανοίγουν τον δρόμο στις πολλαπλές επιλογές. Πράγμα που είναι καλό.
Κι ας είναι ο Internet Explorer ο 3ος δημοφιλέστερος browser πια, ανάμεσα στους χρήστες Windows PCs.