Loading...

Έρευνα: Η τεχνολογία διευρύνει το εκπαιδευτικό χάσμα μεταξύ πλούσιων και φτωχών μαθητών

  • Άρθρο του Δημήτρης Τζάτσης
  • at 3/08/2013 -
 

Το ερευνητικό κέντρο Pew διαπιστώνει σημαντικές αποκλίσεις στη χρήση των «έξυπνων» συσκευών στην τάξη, ανάλογα με το οικογενειακό εισόδημα.

Η εισαγωγή των smartphone και των tablet PC στα σχολεία υπόσχεται αρκετά πλεονεκτήματα για την εκπαιδευτική διαδικασία, κάνοντας παράλληλα το μάθημα πιο ενδιαφέρον. Ωστόσο, ακόμη και σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, όπου η ιδέα της «ψηφιακής τάξης» είναι αρκετά διαδεδομένη, όλοι οι μαθητές δεν έχουν τις ίδιες ευκαιρίες να επωφεληθούν από αυτά τα πλεονεκτήματα.

Αυτό είναι το συμπέρασμα μελέτης του ερευνητικού κέντρου Pew στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την οποία η χρήση των «έξυπνων» συσκευών ως μαθησιακών εργαλείων διευρύνει το εκπαιδευτικό χάσμα ανάμεσα στους μαθητές που μπορούν από οικονομικής άποψης να υιοθετήσουν τις νέες τεχνολογίες, και σε αυτούς που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Στην έρευνα πήραν μέρος 2.500 δάσκαλοι και καθηγητές μέσης εκπαίδευσης. Από όσους εργάζονται σε σχολεία με παιδιά υψηλού οικογενειακού εισοδήματος, το 52% απάντησε ότι οι μαθητές χρησιμοποιούν ένα smartphone στην τάξη, π.χ. για να αναζητήσουν πληροφορίες για τις εργασίες τους, συγκριτικά με το 35% των καθηγητών με μαθητές χαμηλού ή μεσαίου εισοδήματος. Παρόμοια απόκλιση παρουσιάζεται και στη χρήση των tablet PC, με τα αντίστοιχα ποσοστά να είναι 56% και 37%.

«Οι ψηφιακές τεχνολογίες θεωρούνται ένα εξαιρετικά χρήσιμο εκπαιδευτικό εργαλείο από τους περισσότερους που συμμετείχαν στην έρευνα», ανέφερε η Kristen Purcell από το Pew. «Παρ’ όλα αυτά, αρκετοί καθηγητές δήλωσαν πως οι μαθητές τους έχουν αντικειμενική αδυναμία να ακολουθήσουν τις εξελίξεις».

Εκτός από την οικονομική παράμετρο, η έρευνα δείχνει επίσης πως η ηλικία του εκπαιδευτικού αποτελεί μία καθοριστική παράμετρο για την ενσωμάτωση των «έξυπνων» συσκευών στη μαθησιακή διαδικασία. Έτσι, τη στιγμή που το 75% των εκπαιδευτικών έως 35 ετών απάντησε ότι αισθάνεται «μεγάλη εμπιστοσύνη» στις ικανότητές τους να αξιοποιούν τις ψηφιακές τεχνολογίες, το αντίστοιχο ποσοστό για τους καθηγητές άνω των 55 ετών ήταν μόλις 44%.

Σχόλια